Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w biurach rachunkowych (AML/CFT) - szkolenie on-line NA ŻYWO + CERTYFIKAT
Wybierz termin: (na stronie głównej znajduje się codziennie aktualizowana liczba dostępnych miejsc). Terminy szkoleń zarówno w dni powszednie, jak i w wybrane soboty (dla osób, które nie mają czasu w tygodniu).
12.04.2024 (piątek) g.10:00-15:00
10.05.2024 (piątek) g.10:00-15:00
18.05.2024 (sobota) g.10:00-15:00
14.06.2024 (piątek) g.10:00-15:00
11.07.2024 (czwartek) g.10:00-15:00
Koszt:
- 400 zł netto (cena regularna)
- 350 zł netto (50 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy).
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
PROGRAM
- Podstawy prawne (polskie i europejskie)
- Ogólna charakterystyka AML/CFT
- Podstawowe pojęcia
- Jakie obowiązki ma biuro rachunkowe?
- Jak zidentyfikować ryzyko?
- Jak ocenić ryzyko w biurze?
- Jak ocenić ryzyko u klienta?
- Jak stosować środki bezpieczeństwa finansowego (ŚBF)?
- Kiedy stosować uproszczone i wzmożone ŚBF?
- Jak identyfikować klienta?
- Jak identyfikować beneficjenta rzeczywistego?
- Jakie obowiązki będą się wiązać z wykrytymi rozbieżnościami?
- Jak dokumentować wypełnienie obowiązków?
- Jakie procedury należy wdrożyć w biurze?
- Co musi zawierać każda z procedur i jak je sporządzić?
- Kiedy i jak należy informować GIIF-a?
- Kiedy i jak należy informować prokuratora?
- Jakie sankcje mogą być nałożone i za jakie uchybienia?
- Jakie podmioty mają i będą mieć obowiązek wpisu do CRBR?
- Jak korzystać z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych?
- Pozostałe zmiany w ustawie.
- Daty wejścia w życie poszczególnych zmian.
Szkolenie adresowane jest zarówno do instytucji obowiązanych – biur rachunkowych. Na szkoleniu omówione zostaną praktyczne aspekty wypełniania nowych obowiązków, w tym zawartość obowiązkowych procedur.
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą (uzależnioną od ważności kodu zniżkowego) do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Uczestnik otrzyma materiał oparty o prezentację oraz treści aktów prawnych wraz ze wskazaniem zmian.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum, współautor procedur z zakresu przeciwdziałania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Kancelaria nie zajmuje się księgowością, lecz nastawiona jest na zapewnianie wsparcia zarówno przedsiębiorcom, jak i podmiotom je obsługującym, takim jak księgowi, biura rachunkowe, centra usług wspólnych, biegli rewidenci czy radcowie prawni.
Po wybraniu terminu otworzy się strona szkolenia, na której znajduje się szczegółowy program.
W przypadku zaznaczenia chęci jego otrzymania w formularzu rejestracyjnym, zostanie on wystawiony. Również po szkoleniu istnieje możliwość jego uzyskania (należy przesłać na adres kancelarii maila z prośbą. Mail musi być tożsamy z tym podanym w zgłoszeniu na szkolenie).
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zalogowanie się na wydarzenie imieniem i nazwiskiem i uczestniczenie w nim.
wybierz szkolenie lub przejrzyj wszystkie poniżej
KSeF - Jak przygotować się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur - szkolenie on-line NA ŻYWO + CERTYFIKAT
Wybierz termin: (na stronie głównej znajduje się codziennie aktualizowana liczba dostępnych miejsc). Terminy szkoleń zarówno w dni powszednie, jak i w wybrane soboty (dla osób, które nie mają czasu w tygodniu).
Koszt:
- 400 zł netto (cena regularna)
- 350 zł netto (50 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy).
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
PROGRAM
- Fakty i mity o KSeF
- Kogo dokładnie będą dotyczyć nowe obowiązki?
- Kto jest wyłączony z KSeF?
- Jak zorganizować obieg dokumentów?
- Jakiego dostawcę oprogramowania wybrać? Na co zwrócić uwagę.
- Uświadomienie kluczowych problemów
- Nadawanie uprawnień
- Dwa numery faktur
- Obowiązek oznaczania płatności numerem KSeF
- Relacja biuro rachunkowe – Klient. Kwestia odpowiedzialności.
- Wystawianie faktur po nowemu.
- Jak przygotować się do KSeF?
- Sankcje za brak korzystania z KSeF.
Szkolenie adresowane jest zarówno do przedsiębiorców jak i biur rachunkowych. Wszystkie te grupy muszą się bowiem przygotować na prawidłowe wypełnianie obowiązków: wystawiania faktur, oznaczania faktur zakupowych, obieg dokumentów, komunikacji z biurem, wyboru dostawcy oprogramowania itd.
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą (uzależnioną od ważności kodu zniżkowego) do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Uczestnik otrzyma materiał oparty o prezentację oraz treści aktów prawnych wraz ze wskazaniem zmian.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum, współautor procedur z zakresu przeciwdziałania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu.
Kancelaria nie zajmuje się księgowością, lecz nastawiona jest na zapewnianie wsparcia zarówno przedsiębiorcom, jak i podmiotom je obsługującym, takim jak księgowi, biura rachunkowe, centra usług wspólnych, biegli rewidenci czy radcowie prawni.
Po wybraniu terminu otworzy się strona szkolenia, na której znajduje się szczegółowy program.
W przypadku zaznaczenia chęci jego otrzymania w formularzu rejestracyjnym, zostanie on wystawiony. Również po szkoleniu istnieje możliwość jego uzyskania (należy przesłać na adres kancelarii maila z prośbą. Mail musi być tożsamy z tym podanym w zgłoszeniu na szkolenie).
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zalogowanie się na wydarzenie imieniem i nazwiskiem i uczestniczenie w nim.
Raportowanie schematów podatkowych (MDR) - szkolenie on-line (wersja całodzienna)
Wybierz termin (na stronie głównej znajduje się codziennie aktualizowana liczba dostępnych miejsc). Terminy szkoleń zarówno w dni powszednie, jak i w wybrane soboty (dla osób, które nie mają czasu w tygodniu).
Koszt:
- 500 zł netto (cena regularna)
- 450 zł netto (50 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy).
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
PROGRAM
- Co to są schematy podatkowe i jak je zidentyfikować?
- Podstawy prawne, podstawowe pojęcia.
- Jakie są rodzaje schematów podatkowych?
- Kim jest promotor / korzystający / wspomagający?
- Jak zidentyfikować rolę poszczególnych podmiotów?
- Jaka jest rola biura rachunkowego?
- Gdzie leży granica między promotorem a wspomagającym?
- Jakie są przykłady schematów podatkowych?
- Czy każdy schemat należy raportować?
- Na czym polega kryterium kwalifikowanego korzystającego?
- Jakie są ogólne cechy rozpoznawcze? (przykłady)
- Jakie są szczególne cechy rozpoznawcze? (przykłady)
- Jakie są inne szczególne cechy rozpoznawcze? (przykłady)
- Kiedy schemat jest udostępniany?
- Kto powinien mieć wewnętrzną procedurę?
- Co powinna zawierać wewnętrzna procedura?
- Jakie są pułapki związane z wdrożeniem procedury?
- Jak dokonywać kontroli wewnętrznej?
- Jak zorganizować firmę w sposób zapewniający wywiązanie się z obowiązków MDR?
- Jakie są rodzaje informacji MDR? (MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4)?
- W jaki sposób przekazywać informacje do Szefa KAS?
- Jakie są sankcje administracyjne?
- Jakie są sankcje karne?
- Jakie są sankcje karno-skarbowe?
Szkolenie adresowane jest do wszystkich przedsiębiorców, w tym do jednostek samorządu terytorialnego, jak również do podmiotów obsługujących, takich jak księgowi, notariusze czy radcowie prawni.
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania. W czasie szkolenia przewidziano ok. 30 minut przerw.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą (uzależnioną od ważności kodu zniżkowego) do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Uczestnik otrzyma materiał oparty o prezentację oraz treści aktów prawnych wraz z autorskimi wyciągami ułatwiającymi bieżącą analizę MDR.
Materiały nie obejmują procedur i szablonów. Na szkoleniu zostaną omówione niezbędne elementy procedur i dokumentów oraz sposób w jaki należy je wdrożyć. W razie potrzeby Kancelaria Lex Perfectum oferuje wsparcie we wdrożeniu niezbędnych dokumentów i procedur w oparciu o specyfikę danego przedsiębiorcy.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum, członek dwóch grup roboczych Forum MDR, będącego zespołem opiniodawczo – doradczym przy Ministrze Finansów.
Kancelaria nie zajmuje się księgowością, lecz nastawiona jest na zapewnianie wsparcia zarówno przedsiębiorcom, jak i podmiotom je obsługującym, takim jak księgowi, biura rachunkowe, centra usług wspólnych, biegli rewidenci czy radcowie prawni.
W przypadku zaznaczenia chęci jego otrzymania w formularzu rejestracyjnym, zostanie on wystawiony. Również po szkoleniu istnieje możliwość jego uzyskania (należy przesłać na adres kancelarii maila z prośbą. Mail musi być tożsamy z tym podanym w zgłoszeniu na szkolenie).
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zalogowanie się na wydarzenie imieniem i nazwiskiem i uczestniczenie w nim.
Minimalizacja ryzyk podatkowych i karno-skarbowych
Wybierz termin: (na stronie głównej znajduje się codziennie aktualizowana liczba dostępnych miejsc). Terminy szkoleń zarówno w dni powszednie, jak i w wybrane soboty (dla osób, które nie mają czasu w tygodniu).
Koszt:
- 600 zł netto (cena regularna)
- 500 zł netto (100 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy).
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
PROGRAM
- W jaki sposób zorganizować firmę? (zarządzanie wiedzą, ryzyka i ich typowanie, systemy komputerowe, obieg dokumentów, wewnętrzne kontrole, motywowanie pracowników)
- Jakie procedury warto wdrażać, a jakie są konieczne?
- Terminy płatności i przeciwdziałanie zatorom płatniczym, w tym: sprawozdanie o terminach płatności, obowiązki związane ze statusem podmiotów, monitorowanie statusu podmiotu.
- Schematy podatkowe (MDR) (podmioty zobowiązane, pilnowanie przesłanek MDR)
- VAT i należyta staranność – weryfikacja kontrahenta, Procedura KYC/PSK? Sposoby i narzędzia.
- Podatek u źródła (WHT) – dochowanie należytej staranności
- Ceny transferowe – analiza transakcji, monitorowanie progów, dokumentacja podatkowa, sprawozdania.
- Odpowiedzialność karno-skarbowa (podział obowiązków, struktura organizacyjna, istnienie procedur, zachowanie należytej staranności)
- Sankcje karne, karne-skarbowe, administracyjne lub konsekwencje podatkowe.
Szkolenie adresowane jest do wieloosobowych firm, których struktura może powodować trudności we właściwym zarządzaniu wiedzą. Pomóc w tym może taka organizacja firmy, która ułatwia wypełnianie obowiązków podatkowych. Na organizację taką składa się wiele aspektów począwszy od kapitału wiedzy i zarządzeni nim, przez dobór odpowiednich narzędzi po wdrożenie procedur (takich, które rzeczywiście pomogą i będą napisane zrozumiale).
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania. W czasie szkolenia przewidziano ok. 30 minut przerw.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą (uzależnioną od ważności kodu zniżkowego) do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Uczestnik otrzyma materiał oparty o prezentację.
Materiały nie obejmują procedur i szablonów. Na szkoleniu zostaną omówione niezbędne elementy procedur i dokumentów oraz sposób w jaki należy je wdrożyć. W razie potrzeby Kancelaria Lex Perfectum oferuje wsparcie we wdrożeniu niezbędnych dokumentów i procedur w oparciu o specyfikę danego przedsiębiorcy.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum, członek dwóch grup roboczych Forum MDR, będącego zespołem opiniodawczo – doradczym przy Ministrze Finansów
Kancelaria nie zajmuje się księgowością, lecz nastawiona jest na zapewnianie wsparcia zarówno przedsiębiorcom, jak i podmiotom je obsługującym, takim jak księgowi, biura rachunkowe, centra usług wspólnych, biegli rewidenci czy radcowie prawni.
W przypadku zaznaczenia chęci jego otrzymania w formularzu rejestracyjnym, zostanie on wystawiony. Również po szkoleniu istnieje możliwość jego uzyskania (należy przesłać na adres kancelarii maila z prośbą. Mail musi być tożsamy z tym podanym w zgłoszeniu na szkolenie).
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zalogowanie się na wydarzenie imieniem i nazwiskiem i uczestniczenie w nim.
Metody skutecznego wyszukiwania informacji, w tym informacji podatkowych
Szkolenie (warsztaty on line), dzięki któremu prawdopodobnie zaoszczędzisz dziesiątki godzin, trafniej dobierając narzędzia oraz sposoby wyszukiwania informacji. Mnóstwo ciekawostek do wdrożenia do codziennej pracy.
Koszt:
- 300 zł netto (cena regularna)
- 270 zł netto (30 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy)
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy potrzebują dotrzeć do informacji. Szczególnie przydatne może być dla księgowych, którzy muszą na bieżąco docierać do szybko zmieniającego się prawa. Przydatne również radcom prawnym, adwokatom, pracownikom działów księgowych, podatkowych, kadrowych, compliance i wielu innych.
Szkolenie dla wszystkich, którzy chcieliby zaoszczędzić czas i szybciej docierać do informacji lub potrafić dotrzeć do szczególnych kategorii informacji.
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Szkolenie będzie miało formę udostępnienia ekranu prowadzącego i bieżącego omawiania narzędzi i metod. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Z uwagi na charakter szkolenia, i opisane wyżej metody prezentacji zagadnienia, uczestnicy nie otrzymają materiałów szkoleniowych.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum.
Po wybraniu terminu otworzy się strona szkolenia, na której znajduje się szczegółowy program.
W przypadku zaznaczenia chęci jego otrzymania w formularzu rejestracyjnym, zostanie on wystawiony. Również po szkoleniu istnieje możliwość jego uzyskania (należy przesłać na adres kancelarii maila z prośbą. Mail musi być tożsamy z tym podanym w zgłoszeniu na szkolenie).
Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zalogowanie się na wydarzenie imieniem i nazwiskiem i uczestniczenie w nim.
Podatki w małżeństwie - szkolenie on-line
Jaki wybrać ustrój majątkowy, jakie skutki wywołuje intercyza, jak zabezpieczyć się przed niesprawiedliwą egzekucją, jak opodatkować prezenty ślubne, kto tak na prawdę dziedziczy i co wchodzi do poszczególnych mas majątkowych?
Wybierz termin: (na stronie głównej znajduje się codziennie aktualizowana liczba dostępnych miejsc). Terminy szkoleń zarówno w dni powszednie, jak i w wybrane soboty (dla osób, które nie mają czasu w tygodniu).
Koszt:
- 200 zł brutto (cena regularna, uwzględnia 23% VAT)
- 150 zł brutto (50 zł taniej od ceny regularnej dla osób posiadających kod rabatowy. Uwzględnia 23% VAT).
Przedstawiona na stronie internetowej prezentacja szkolenia nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego. Stanowi wyłącznie reklamę i ma charakter informacyjny.
PROGRAM
- Jak opodatkować prezenty ślubne?
- Do jakiej kwoty darowizny od rodziców i innych osób są zwolnione?
- Kiedy można utracić prawo do ulgi?
- Jaką formę opodatkowania wybrać?
- Jak zabezpieczyć rodzinę przed niesprawiedliwymi interpretacjami?
- Jakie “masy majątkowe” istnieją w małżeństwie?
- Czy zawsze w małżeństwie istnieje majątek wspólny i dwa odrębne?
- Jakie przysługują ulgi podatkowe w przypadku zeznań rocznych?
- Jak odliczyć wybrane darowizny?
- Kto dostaje spadek po rodzicach jednej ze stron?
- Kiedy składa się druk SD-Z2, a kiedy SD-3?
Szkolenie przeznaczone jest dla narzeczonych, którzy chcieliby zawczasu rozeznać temat wspólnych/oddzielnych rozliczeń, kwestii dziedziczenia lub opodatkowania prezentów ślubnych (w tym darowizn przedślubnych).
Za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnicy będą mogli zadawać pytania. W czasie szkolenia nie przewidziano przerw.
Należy wybrać konkretną datę i kliknąć “Zapisz na szkolenie”. Prowadzi do formularza na platformie ClickMeeting. W ciągu jednego dnia roboczego otrzyma się numer rachunku bankowego wraz z kwotą (uzależnioną od ważności kodu zniżkowego) do zapłaty. Po opłaceniu szkolenia, otrzymuje się link z indywidualnym hasłem (tzw. TOKENEM).
Uczestnicy nie otrzymają materiałów szkoleniowych. Na ekranie wyświetlana będzie prezentacja obrazująca omawiane zagadnienia.
Szkolenie prowadzi Michał Marek Kowalski prawnik, doradca podatkowy (nr wpisu 13381), wykładowca, redaktor naczelny, w przeszłości wieloletni pracownik organów skarbowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej), obecnie prowadzący własną kancelarię prawno-podatkową Lex Perfectum.
Nie przewiduje się wydawania certyfikatów.